Blankenstein 143, 7943PE Meppel

085 - 401 83 63 info@bureauzorgmarketing.nl

Over ons

Waarom Bureau Zorgmarketing?

Het zorglandschap transformeert snel en ingrijpend. Politieke, economische besluiten in combinatie met de invoering van de Wmo leiden tot ongekende veranderingen aan de kant van de zorgconsument. Bureau Zorgmarketing kent de problematiek binnen de zorg en kan u ondersteunen met het vergroten van naamsbekendheid, het verminderen van de leegstand en het vinden en binden van uw klanten.

Kennis van de zorg, specialisten in marketing en communicatie

U weet wie u bent en waar u naartoe wilt, maar hoe? Hoe gaat u uw weloverwogen strategie in de praktijk brengen? Bureau Zorgmarketing luistert, overlegt, vraagt en denkt met u mee, totdat we er samen zeker van zijn dat we de juiste manier hebben gevonden om de doelgroep te overtuigen van uw boodschap.
Bureau Zorgmarketing heeft ruime ervaring met het produceren van middelen en het formuleren van uw boodschappen in de zorgmarketing. We kunnen samen met u een strategie ontwikkelen en u adviseren over hoe u zich presenteert; Bureau Zorgmarketing is uw partner van begin tot eind.

Vermindering leegstand

Uw zorgorganisatie heeft wellicht te maken met leegstand. We zien twee grote oorzaken van deze leegstand:

  • Het scheiden van wonen en zorg en
  • De veranderende wet- en regelgeving
  • Een veranderend indicatiebeleid

Daarnaast verandert de zorg en is de klant kritischer en veeleisender. De concurrentie wordt groter en de wachtlijsten drogen op. Zorginstellingen moeten zich dus ‘ineens’ gaan positioneren en hun producten aanprijzen. Wat is het onderscheidend vermogen? Hoe wordt uw organisatie steeds beter zichtbaar? Hoe zorgt u dat de leegstand wordt teruggedrongen? Wat is uw onderscheidend vermogen?

Bureau Zorgmarketing helpt u hier graag bij. Wij hebben kennis van de zorgmarkt. Wij hebben veel ervaring opgedaan bij verschillende zorginstellingen die te maken hadden met leegstand. Met een kritische en objectieve blik brengen we de knelpunten van uw organisatie in kaart. We kijken daarbij naar onder andere de omgeving en de doelgroep (bijvoorbeeld met de Zorgmarktscan), de huidige marketingcommunicatiestrategie.

Van cliënt naar zorgconsument

Cliënten gaan zich steeds meer gedragen als consument. Ze krijgen namelijk steeds meer keuzevrijheid en de reisbereidheid wordt groter. Hoe zorgt u ervoor dat u opvalt tussen de ‘concurrenten’? Wie is eigenlijk uw zorgconsument en hoe bereikt u deze?

Wij zorgen dat klanten voor u kiezen

Wat willen uw klanten hebben? Wat zijn de verwachtingen? Wat is uw onderscheidend vermogen ten opzichte van de hevige concurrentie?
Dit zijn vragen waar wij samen met u antwoord op gaan vinden. Hierin maken we zichtbaar wat uw identiteit is en uw imago is. De raakvlakken, maar vooral de verschillen tussen het imago en de identiteit worden zichtbaar.
Vervolgens gaan we samen met u bepalen hoe we ervoor gaan zorgen dat u goed zichtbaar wordt bij de doelgroep.

Deel deze kennisShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn