De vergrijzing van de babyboomers - Bureau Zorgmarketing

Blankenstein 143, 7943PE Meppel

085 - 401 83 63 info@bureauzorgmarketing.nl

Babyboomers worden 70

In 2016 zullen de eersten van de babyboomers 70 worden. We hoeven niet in detail te gaan over de verwachte gevolgen van de vergrijzing van de babyboom generatie, dit is goed gedocumenteerd. Iedereen binnen de sector weet dat de tijden veranderen voor gezondheidszorg.

Thuiszorg

De enorme omvang van mensen die verwacht dat zij zorg en ondersteunende diensten nodig hebben vormt een grote zorg. Aanvullende diensten zullen noodzakelijk zijn om in een verhoogde vraag te voorzien, met name bij thuiszorg gerelateerde services die mensen moeten helpen om te blijven wonen in hun eigen huis. Een ander punt van zorg is een verhoogde verwachting van de kwaliteit van leven en de zorg die wordt geleverd onder diegenen die (ouderen)zorg nodig hebben. Waardoor komt het dat de behoeften en verwachtingen van de babyboomers zo sterk verschilt met die van de vorige generatie?

De babyboomers zijn geboren tijdens de naoorlogse periode en opgegroeid in een snel veranderende wereld. Ze konden een veel meer bevoorrecht leven leiden dan hun ouders, maakten grote vooruitgang in de technologie mee,  in combinatie met economisch optimisme begon de groei van de consumptiemaatschappij. Televisie werd een belangrijk onderdeel van het leven en de babyboomers werden gebombardeerd met reclame via dit nieuwe medium wat leidde tot een verlangen naar een beter leven. De welvaart groeide en vele babyboomers konden hun besteedbaar inkomen uitgeven aan de vele producten die zijn ontwikkeld om te voldoen aan alle wensen en verlangens.

Onderscheiden?

Babyboomers willen, en verwachten, het beste van het beste. Ze zijn goed geïnformeerd, ze kennen hun rechten en weten waar ze recht op hebben. Hoge kwaliteit van zorg zal als minimumnorm worden verwacht. Maar juist dáár onderscheid een instelling zich niet in. De aanbieders van ouderenzorg die zullen overleven in een steeds meer concurrerende markt zullen die zijn, die met succes een lifestyle verkopen, één die wordt geleverd met moderne accommodatie, uitstekende faciliteiten en exclusieve extra’s.

Deel deze kennisShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin