CivitaS is een sportschool in Meppel die vanaf 1 november 2019 haar deuren heeft geopend. Een nieuwe sportschool betekende ook een nieuwe huisstijl. In samenwerking met Bureau Zorgmarketing is er daarom een huisstijl ontwikkeld.
Uitdaging:
Er zijn meerdere sportscholen gevestigd in Meppel. Dit zorgt voor concurrentie. Waar veel sportscholen zich richten op de prijs, richt CivitaS zich op service en persoonlijke begeleiding. Sporters staan centraal en worden begeleid door ervaren trainers. Naast een breed lesaanbod zijn er in het sportcentrum ook een pedicure- en homeopathiepraktijk aanwezig. CivitaS is Latijn voor ‘community’. Zij willen meer zijn dan alleen een sportschool. Zij willen een sportcentrum zijn waar je graag komt, mensen ontmoet en met elkaar werkt aan een betere kwaliteit van leven. Waar je kunt genieten van fitness, groepsfitness, personal training, de sauna of een heerlijke kop koffie. Bovendien moest er naamsbekendheid worden verkregen in de regio. Dit vormde de leidraad voor de ontwikkeling van de huisstijl. Het heeft, samen met andere marketingacties, geresulteerd in een grote ledengroei binnen een aantal maanden tijd.
Een huisstijlhandboek is een must in het consequent communiceren van uw bedrijf of organisatie. In dit handboek staan regels en richtlijnen voor het toepassen van de huisstijl in verschillende communicatie uitingen. Het gebruiken en bewaken van de huisstijl binnen uw organisatie draagt bij aan herkenbaarheid en daarmee aan een professioneel bedrijfsimago. Ieder handboek is anders en daarmee uniek. Bureau Zorgmarketing helpt uw organisatie met het opstellen en consequent doorvoeren van uw (nieuwe) huisstijl.
“Ze hebben een zeer creatieve kant laten zien wat betreft de ontwikkeling van onze huisstijl.” – Simon Apperloo, eigenaar van Sport- en gezondheidscentrum CivitaS