Een werkdag van junior marketingadviseur Maartje - Bureau Zorgmarketing

Blankenstein 143, 7943PE Meppel

085 - 401 83 63 info@bureauzorgmarketing.nl

Een kijkje in de werkdag van junior marketingadviseur Maartje

Als junior marketingadviseur werkt Maartje inmiddels alweer bijna een jaar bij Bureau Zorgmarketing. Daarvoor heeft ze master Communicatiewetenschap afgerond waarna ze wist: “Ik wil met een marketingfunctie de zorg in”. Haar functie bij Bureau Zorgmarketing was dan ook precies wat ze zocht. Benieuwd hoe een werkdag van Maartje eruitziet? Lees dan snel verder.

 

07.00 uur – tijd om te snoozen

Mijn dag begint rond 7 uur omdat ik vandaag op kantoor mag werken. Ik zet om 7 uur de wekker, maar vind het altijd heerlijk om nog even te snoozen (om daarna te balen dat ik moet opschieten, elke keer weer…). Ik ga uit bed, spring onder de douche, maak me klaar en maak vervolgens elke ochtend een lekkere verse smoothie met kwark, fruit, groente en water. Vervolgens pak ik snel mijn spullen en spring ik rond 8 uur in de auto naar Meppel. Ik vind het altijd heerlijk om de dag in de auto te beginnen met een lekker muziekje. Vanuit Zwolle is het kantoor dichtbij want met 20 minuten ben ik er al!

 

08.30 uur – de werkdag begint

Aangekomen op kantoor maak ik altijd even een praatje met collega’s, installeer ik mijn laptop en ga ik daarna door naar het koffiezetapparaat om mijn werkdag te beginnen met een lekkere cappuccino. Vervolgens duik ik even in mijn mail en rond ik nog wat dingen af van de dag ervoor. Na een halfuurtje is het tijd voor de dagelijkse stand-up met het team. Dit betekent dat we (letterlijk) gaan staan en met het team bespreken wat iedereen die dag gaat doen en of we nog hulpvragen voor elkaar hebben. Ik vind het fijn om de dag altijd even samen te beginnen, vooral nu we door de huidige coronamaatregelen veel thuis moeten werken.

 

09.15 uur – telefoontjes plegen

Na de gezamenlijke dagstart is het tijd om telefoontjes te plegen. Als projectmanager van verschillende klanten ben ik verantwoordelijk voor het plannen, regelen en deels ook uitvoeren van diverse opdrachten voor mijn klanten. Zo bel ik deze ochtend onder andere een aantal fotografen omdat een klant van ons binnenkort bedrijfsfoto’s wil laten maken en bel ik een klant om te vragen of een flyer die we ontworpen hebben akkoord is. Ook maak ik nog een planning voor een nieuwe positioneringsopdracht die binnenkort van start gaat. Fijn, ik kan weer wat dingen van mij to do lijstje afstrepen!

 

10.00 uur – webinar

Om 10 uur staat een webinar op de planning over persona’s. Mijn collega Armanda kwam dit tegen en omdat ik regelmatig persona’s op stel, heb ik mij gelijk ingeschreven. Samen met Armanda bekijk ik de webinar. Het was een korte webinar van een half uurtje, maar er kwamen zeker wat interessante tips en voorbeelden naar voren. Bijvoorbeeld om ook de drempels van een persona te omschrijven: welke drempels heeft iemand om jouw dienst/product af te nemen? Interessant, die hebben we nog niet eerder meegenomen! Ik bespreek de webinar nog even met Armanda na en ga vervolgens weer naar mijn eigen werkplek.

 

 

11.00 uur – analyseren

Tijd om in de cijfers te duiken.

Voor een klant ben ik bezig met het uitvoeren van marktonderzoek om de reputatie en klantreis van de huidige klanten in kaart te brengen. Zo heb ik eerst een aantal diepte-interviews afgenomen en heb ik daarna een enquête opgezet. We hebben inmiddels genoeg respondenten, dus het is tijd om de resultaten te gaan analyseren!

 

12.45 uur – telefoontje

Tijdens het analyseren krijg ik een telefoontje van een klant. Ze hebben binnenkort een bijeenkomst en willen graag dat iemand van ons aanwezig is om hier een artikel over te schrijven. Dat moet wel lukken! Ik zet het gelijk in mijn agenda voor morgen om het te regelen.

 

13.00 uur – pauze

Tijd voor pauze! Rond 1 uur lunchen we meestal met de verschillende labels die op ons kantoor werken. Naast het team van Bureau Zorgmarketing werken namelijk ook een aantal andere labels van mijn werkgever op het kantoor. Hierdoor voelen zij ook als mijn collega’s en (ondanks dat we door corona met weinig op kantoor zijn) is het dan ook altijd erg gezellig. Tijd voor een lekker broodje!

 

13.30 uur – toelichting klanten

Na de pauze heb ik gelijk een afspraak met Merel. Merel is sinds kort ons team komen versterken als junior online marketeer. Super leuk! Ze gaat een aantal werkzaamheden uitvoeren voor mijn klanten, dus hier lopen we even samen doorheen en ik licht haar het één en ander over de klanten toe.

 

14.15 – ingrijpend interview

Vervolgens is het tijd voor een telefonisch interview met een patiënt van UMCG Protonentherapiecentrum. Voor het UMCG schrijf ik namelijk zo nu en dan ervaringsverhalen van patiënten die protonentherapie* hebben gehad. Deze verhalen gaan vanaf het begin dat de patiënt te horen kreeg dat hij/zij kanker had tot hoe het nu met de patiënt gaat. Zo spreek ik vandaag met een patiënt die op 23-jarige leeftijd hoorde dat hij een kwaadaardige hersentumor had. Ik bereid het nog even snel voor en start vervolgens met het interview. Ik vind het een best ingrijpend interview, vooral omdat ik zelf 24 ben, dus het wel even dichtbij komt. Gelukkig is de patiënt ziektevrij verklaard en gaat het inmiddels erg goed met hem. Dit doet me goed. Na een interview van ruim een uur praat ik nog even na met wat collega’s, pak ik weer een lekker kopje koffie en duik ik achter mijn bureau om een begin te maken met de uitwerking van het interview. Eerst bedenk ik altijd de indeling van het artikel en vervolgens begin ik met schrijven. Aan de slag!

*Protonentherapie is een bestralingstechniek die de kans op bijwerkingen aanzienlijk verkleind in vergelijking met fotonentherapie. Deze bestralingstechniek biedt het UMCG sinds 2018 aan.

 

16.30 – afronden maar

Het is alweer half 5. Het was een drukke dag, dus deze is zo voorbijgevlogen. Ik bel nog even snel onze programmeur. Voor een organisatie binnen het jeugddomein zijn wij namelijk druk bezig om een nieuwe website te ontwikkelen. Inmiddels is de programmeur aan de slag met de technische realisatie van de website. Ik bel hem even om te vragen hoe het ervoor staat en of het allemaal gaat zoals verwacht. Gelukkig, ik krijg goed bericht! Daarna stuur ik nog wat laatste mailtjes, vul ik even mijn urenregistratie in en is het tijd om mijn laptop af te sluiten. Op naar huis om lekker een rondje te hardlopen en eten te koken.

 

Meer nieuws en informatie over de zorg en zorgmarketing? Lees ook onze andere blogs!

Deel deze kennisShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin