Marktonderzoek

Trends en ontwikkelingen

Bij trends en ontwikkelingen gaat het om wat er speelt in de markt. Zijn er ontwikkelingen waar jouw organisatie een rol in kan spelen? Dit onderzoek noemen wij vaak de kick-off van een traject. In een kleine groep met medewerkers van jouw organisatie en onze specialisten gaan wij brainstormen over dit onderwerp. Vanzelfsprekend voegen wij hier onze actuele kennis van de markt aan toe. Het uiteindelijke doel: antwoord krijgen op de vraag!

Concurrentieonderzoek

Door middel van deskresearch vergelijken wij jouw voornaamste concurrenten. Onderzoek doen naar je concurrenten geeft veel inzichten voor jouw organisatie. Wie zijn de concurrenten? Waar scoren zij beter op of juist helemaal niet? Welke communicatiemiddelen zetten zij in? Wat onderscheidt jouw organisatie van de rest? Tijdens het concurrenten onderzoek duiken wij diep in jouw concurrentie. Wanneer wij de positionering van de belangrijkste concurrenten in beeld hebben, kunnen er doordachte keuzes gemaakt worden ten opzichte van de eigen (onderscheidende) positionering in de markt. De resultaten van het onderzoek helpen bij het nemen van strategische beslissingen.

Markt- en/of reputatieonderzoek

Wie is jouw klant? Wat kenmerkt de doelgroep? Waar bevindt deze zich en hoe speel je daar goed op in? Een greep uit de vragen die wij behandelen tijdens het markt- en/of reputatieonderzoek. Hierbij kijken wij naar de (zorg)klant, maar ook naar de aanwezigheid van diverse stakeholders. Denk bijvoorbeeld aan naasten, verwijzers, poortwachters, verzekeraars.

Ook kunnen wij in overleg met jou zo groot en zo klein maken als jij wil. Voor ons begint het bij jullie vraagstuk en de doelstelling. Aan de hand hiervan maken wij een passend voorstel. Onderdeel hiervan zijn mogelijk het uitzetten van enquêtes of het doen van diepte-interviews. Ook hebben wij veel ervaring met het inzetten van panelgesprekken met patiënten, naasten of andere stakeholders.

Klantenreisonderzoek

De reis van de klant in kaart brengen; veel organisaties hebben er behoefte aan. Want als jij weet wanneer iemand behoefte heeft aan informatie, kun jij daar makkelijk op inspelen. Zo maak jij de juiste content voor de juiste fase waar jouw (toekomstige) klant/cliënt zich op dat moment in bevindt. Verder krijg jij je knelpunten goed inzichtelijk. Waar loopt het spaak en hoe kunnen we dat verbeteren?

Alle vormen van onderzoek zijn kwantitatief of kwalitatief en we kijken samen van tevoren wat nodig is voor jouw hulpvraag. Heb jij behoefte aan een onderzoek voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op zodat we samen aan een passend voorstel kunnen werken.