Merken zijn net mensen. Ook merken hebben persoonlijkheid. Je voelt je tot ze aangetrokken of juist niet. Als merk kun je met een archetype aansluiten bij menselijke waarden, normen en overtuigingen. Zo maak je het voor je doelgroep makkelijker om een connectie met je organisatie aan te gaan.
Wanneer is deze masterclass interessant voor jouw (zorg)organisatie?
- Als je wilt weten wat de keuze voor een archetype kan betekenen voor jouw organisatie;
- Als het onvoldoende duidelijk is waar jouw organisatie voor staat of wil uitdragen;
- Wanneer je wil dat alle medewerkers bijdragen aan het merkbeeld van jouw organisatie;
- Wanneer je het voor je doelgroep makkelijker wil maken om een verbintenis aan te gaan met jouw merk.
Door een merk te positioneren op een archetype, versterk je de herkenbaarheid van het merk. Een archetype beschrijft hoe een merk zich gedraagt en helpt de doelgroep verbintenis te voelen met het merk. Het kiezen van een archetype is dus wat anders dan het kiezen van een doelgroep.
Uit onderzoek blijkt dat mensen zich meer aangetrokken voelen tot merken met een sterke associatie tot een archetype, zelfs als dit archetype precies tegenover hun persoonlijkheid staat. Als een merk consequent vasthoudt aan het gekozen archetype, leidt dat tot een groter gevoel van vertrouwdheid bij de doelgroep, met hogere merkwaardering en loyaliteit tot gevolg.
Voor wie is deze masterclass interessant?
- Directie/ bestuurders van organisaties
- Marketing- en communicatiemedewerkers.
- Managers en leidinggevenden
Bureau Zorgmarketing heeft 12,5 jaar ervaring op het gebied van persoonlijk maken van verschillende zorgmerken door de inzet van archetypes. Dit heeft veel waarde geleverd voor onze opdrachtgevers. Ze hebben ideale klanten die bewust kiezen voor de zorgorganisatie waarmee ze een langdurige relatie zijn aangegaan. De keuze voor een archetype heeft focus en richting gegeven, zowel op strategisch als uitvoerend niveau.
Wij willen deze 12,5 jaar ervaring graag delen in het zorglandschap en daarom hebben we een masterclass van 1,5 uur ontwikkeld.
Deze masterclass geeft je:
- Inzichten waarom een keuze maken voor een archetype belangrijk is;
- Een start om hier mee aan de slag te gaan binnen je zorgorganisatie;
- Een eerste richting welk archetype bij jouw organisatie past;
De eerste 10 masterclasses geven we gratis weg. Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 2 werkdagen contact met je op.
Contactformulier - Masterclasses
Interesse in één van onze masterclasses? Vul vrijblijvend het formulier in en dan nemen we contact met je op.