Heeft uw zorgorganisatie behoefte aan een marketingplan, maar ontbreekt de kennis en/of capaciteit in uw organisatie om dit te realisteren? Bureau Zorgmarketing biedt daarvoor ‘Mijn Eigen Zorgmarketingplan’ aan. ‘Mijn eigen Zorgmarketingplan’ is ontstaan vanuit de behoefte van de klant om zelf actief deel te nemen aan het proces en de totstandkoming van een marketingplan. De klant die hier bij uitstek geschikt voor is, heeft interesse in de kansen en mogelijkheden die marketing en communicatie biedt. En is bovendien op zoek naar een constructieve en integrale aanpak, met een zo laag mogelijke investering in kosten en tijd.
Wat is Mijn Eigen Zorgmarketingplan?
Met Mijn Eigen Zorgmarketingplan heeft u op korte termijn een marketingactieplan voor uw zorgorganisatie. We beginnen met een telefonische kennismaking, zodat wij ons huiswerk kunnen doen en uw vraagstelling en behoeften zo goed mogelijk kunnen inventariseren. Vervolgens plannen wij een marketingsessie bij u op locatie in. Wanneer dit niet mogelijk is, bieden online opties uitkomst. Tijdens deze interactieve marketingsessie zijn er één of twee collega’s van Bureau Zorgmarketing aanwezig. De rest van de deelnemers bestaan uit belangrijke interne stakeholders uit uw organisatie. Het liefst nodigen wij deelnemers uit vanuit verschillende functies en rollen in de organisatie. Denk hierbij aan medewerkers communicatie en/of marketing, medewerkers klantcontact, managers, zorgverleners c.q. behandelaars etc.
Het doel van de marketingsessie is om in een relatief kort tijdsbestek, van vier uur, in het DNA van uw organisatie te kruipen. Op deze manier verkrijgen wij voldoende kennis en informatie. Onder andere over de markt, de concurrenten, de doelgroepen en doelstellingen.
Na afloop van de marketingsessie hebben wij alle elementen om aan de slag te gaan met het marketingactieplan voor uw zorgorganisatie. Uw eigen zorgmarketingplan is helder opgebouwd. Het plan is voorzien van o.a. content voorbeelden en een actiepuntenlijst. Zo kan uw organisatie er direct mee aan de slag. Afhankelijk van uw wensen wordt uw persoonlijke zorgmarketingplan digitaal aangeleverd, of gepresenteerd op locatie.
Wat is de meerwaarde van Mijn Eigen Zorgmarketingplan?
In slechts één dagdeel verzamelen wij alle input om uw organisatie te voorzien van een concreet marketingactieplan. U maakt op een slimme manier gebruik van de kennis en ervaring in uw organisatie. Ook heeft u de regie over de elementen die worden meegenomen tijdens de marketingsessie en het marketingactieplan. Hierdoor investeert u alleen tijd en geld in datgene wat uw organisatie écht nodig heeft.
U bespaart tijd
In zorgorganisaties waar de focus op dienstverlening ligt, zien wij dat er weinig tijd wordt gecreëerd voor de interne processen, zoals marketing. Met dit zorgmarketingplan bespaart u dan ook op die uren. Bovendien kan het plan op korte termijn door ons opgeleverd worden. Terwijl dit bij een intern proces vaak langer duurt, omdat het project geen prioriteit heeft. Na de oplevering is het aan uw organisatie zelf om met het plan aan de slag te gaan. Mocht hier ondersteuning bij gewenst zijn, dan staan wij van Bureau Zorgmarketing natuurlijk voor u klaar.
Kennismaken met zorgmarketing
Heeft uw zorgorganisatie geen, of slechts beperkte kennis van de mogelijkheden en kansen die (online) marketing en communicatie biedt? Dan is ‘Mijn eigen Zorgmarketingplan’ een mooie introductie! Op deze manier maakt uw organisatie voorzichtig kennis met zorgmarketing en ontdekt u hoe marketing en communicatie kunnen bijdragen aan het bereiken van uw doelstellingen. Voor een bedrag €2.500 leggen we met dit plan de basis voor succesvolle zorgmarketing in uw organisatie en heeft uw organisatie op korte termijn een concreet marketingplan.
Zo zijn er nog veel meer voordelen te bedenken, deze kunnen verschillen voor ieder type zorgorganisatie. Heeft u vragen, of twijfels? We gaan graag vrijblijvend het gesprek met u aan.
Samen met ons aan de slag met uw eigen Zorgmarketingplan? Neem dan snel contact met ons op via onderstaand formulier!