Search Engine Optimization
Geen ruimte en tijd voor het inkopen van advertenties in diverse zoekmachines, maar je wil toch werken aan de zichtbaarheid van jouw organisatie op bepaalde zoektermen? Of naast adverteren ook werken aan de lange termijnstrategie? SEO is echt iets voor jou en jouw organisatie! Met behulp van SEO verbeteren wij jouw website, zodat deze beter gaat scoren in de zoekmachines. Het kost even tijd, maar dan heb je uiteindelijk wel wat. Namelijk meer (gratis) websitebezoekers!
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimization, ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd. In feite is zoekmachineoptimalisatie alles wat je doet om ervoor te zorgen dat jouw website hoger in de organische zoekresultaten van de zoekmachines wordt getoond. Jij verbetert jouw website zo dat de zoekmachines hem goed kunnen lezen en daardoor de waarde van jouw website kunnen inschatten. Hierbij is het belangrijk dat je altijd je bezoekers in gedachten houdt. De gebruikerservaring op je website is namelijk één van de belangrijkste factoren waarop jouw website wordt beoordeeld.
Waarom is SEO belangrijk?
1. Gratis bezoekers
SEO is een belangrijk onderdeel van elke goede marketingstrategie. Allereerst zorgt SEO voor ‘gratis’ bezoekers naar je website. Tuurlijk, je bezighouden met SEO op zich kost al tijd en geld. Maar, er hoeft geen advertentiebudget gebruikt te worden om bezoekers naar je website te trekken. Op de lange termijn kan SEO ervoor zorgen dat jouw website maandelijks goed wordt bezocht, zonder dat je daarvoor budget hoeft in te zetten.
2. Steeds minder mensen klikken op advertenties
Daarnaast zijn er tegenwoordig steeds minder mensen die klikken op de advertenties. Steeds meer mensen zijn zich bewust van het feit dat advertenties bovenaan staan omdat ervoor betaald is, terwijl de resultaten daaronder het beste antwoord geven op de zoekvraag.
3. SEO bouwt vertrouwen en geloofwaardigheid
Door actief met SEO bezig te zijn, optimaliseer je stap voor stap je website en je content voor gebruikers. Door gericht te werken aan content waar zoekmachines meer vertrouwen in stellen, zul je ook meer vertrouwen van je bezoeker winnen.