Strategie
Wil jij opvallen en nieuwe klanten trekken naar je organisatie? Dan is het belangrijk dat jij je onderscheidt van de concurrentie. Als organisatie is het daarom belangrijk om zichtbaar te zijn in je markt, maar val je wel genoeg op?
Dat doe je door het inzetten van marketing. Maar hoe weet jij of je de juiste marketing inzet voor de juiste doelgroep en onderscheidend genoeg bent? Dat doe je aan de hand van een marketingstrategie. Een goede marketingstrategie helpt de organisatie om realistische en meetbare doelen op te stellen.
Merkpositionering
Wat draag je als organisatie uit? Sta je goed gepositioneerd in de markt? Vragen die belangrijk zijn om je merkpositionering te benaderen. Een goede merkpositionering zorgt er namelijk voor dat jij je onderscheidt van de concurrent(en). Je kiest ervoor om gekozen te worden. Want als jij geen keuzes maakt in wat je wel en niet doet, dan heeft de klant ook geen reden om voor jou te kiezen.
Een positieve voorkeurspositie bij de doelgroep is dus van belang. Aan de hand van een onderzoek kijken wij hoe je in de markt staat en definiëren wij een heldere positionering aan de hand van ons eigen ontwikkelde positioneringsmodel. Nieuwsgierig hoe wij dat doen?
Benieuwd naar wat mogelijk is? Onze online marketeers staan voor je klaar!
Communicatiestrategie
Een communicatiestrategie is onmisbaar voor effectieve communicatie. Maar zo’n strategie opstellen, vraagt wat aandacht en tijd. Er moet eerst een analyse worden uitgevoerd om vervolgens jouw doelgroep te bepalen. Om daarna weer te bedenken hoe en met welke strategie je deze doelgroep gaat bereiken. Veel stappen waar je als organisatie misschien helemaal geen tijd voor hebt. Onze vakspecialisten weten precies hoe ze tot een goede communicatiestrategie komen en kunnen dit voor jouw organisatie uitvoeren! Zo kun jij je bezighouden met je dagelijkse taken en rolt er bij ons na een tijd een mooie communicatiestrategie uit waar je jouw communicatie verder op kunt richten.
Online marketingstrategie
Een effectieve online marketingstrategie is de fundatie voor het succes in de digitale wereld. Bij Bureau Zorgmarketing begrijpen we dat een goed doordachte strategie essentieel is in het bereiken van specifieke bedrijfsdoelen. Jouw visie in combinatie met onze expertise zorgt ervoor dat we gezamenlijk een op maat gemaakte online koers voor jouw organisatie ontwikkelen.
Marketingstrategie
Heb je ambitieuze doelstellingen, maar weet je niet precies hoe je deze moet bereiken? Wij helpen jou om de koers te bepalen. Onze specialisten zoeken uit wie de doelgroep is en hoe we deze het beste kunnen bereiken. We kijken naar de onderscheidenheid van jouw merk, maar ook naar welke communicatiemiddelen wij kunnen inzetten. Dit om uiteindelijk jouw ambitieuze doelstellingen te bereiken.
Contentstrategie
In een wereld waarin content steeds belangrijker is geworden, begrijpen wij als geen ander de kracht van een doordachte contentstrategie. Door een contentstrategie heb jij als organisatie een gestructureerd plan dat de creatie, publicatie en beheer van bijvoorbeeld een bepaalde campagne omvat. Maar heb jij moeite met het bedenken van de juiste content voor jouw organisatie? Dan kan een contentstrategie bedenken ontzettend veel tijd kosten en een behoorlijke opgave zijn. Gelukkig zijn wij dagelijks bezig met het bedenken van content en het bepalen van strategieën. Samen kijken we welke product, dienst of merk je uit wil lichten en aan de hand hiervan ontwikkelen onze specialisten een contentstrategie. Zelfs het plaatsen van deze content kunnen wij op ons nemen. Dat bespaart jou tijd en wij doen datgene wat wij het liefst doen. Content creëren.
Marktonderzoek
Een marktonderzoek is de basis van een sterk marketingplan. Veel organisaties lopen vast in de bedrijfsvoering, omdat het moeilijk is om naar je eigen rol te kijken. Wij helpen jouw organisatie om die stap te nemen. Door het doen van goed onderzoek, variërend van een intern onderzoek tot aan een concurrentieonderzoek. Uiteindelijk heb jij de basis om verder te gaan en mooie resultaten te behalen met jouw organisatie. Onze ervaring leert: strategie op basis van data is effectiever dan strategie ontwikkeld door onderbuikgevoel.