Human Care project - Bekijk al onze projecten - Bureau Zorgmarketing

Blankenstein 143, 7943PE Meppel

085 - 401 83 63 info@bureauzorgmarketing.nl

Human Care

human care

Human Care is een internationale organisatie die hulpmiddelen levert. In 2020 is er contact gezocht met Bureau Zorgmarketing, naar aanleiding van eerdere succesvolle samenwerkingen. In 2020 is namelijk een nieuwe lijn mobiliteitshulpmiddelen gelanceerd. Zij zocht in Bureau Zorgmarketing de partner die hen ontzorgt in de gehele marketing en communicatie rondom de nieuwe modellen.

Bureau Zorgmarketing heeft een plan geschreven en vervolgens ook de uitvoer gerealiseerd. De eerste stap was het creëren van een nieuwe website. Deze website is ontwikkeld in de stijl van Human Care, maar wel met een fris, nieuw jasje. Vervolgens zijn er productfoto’s en -video’s ontwikkeld en online campagnes gebouwd. Human Care heeft ervoor gekozen om een abonnement af te sluiten bij Bureau Zorgmarketing zodat de marketing en communicatie gecontinueerd wordt.

Online marketing resultaten

Met de inzet van diverse advertenties werd voor Human Care in het eerste kwartaal al een bereik gecreëerd van bijna 500.000. Human Care koos voor de inzet van meerdere kanalen: Facebook, LinkedIn en Google Ads. Zo nam de merkbekendheid flink toe.

Na driekwart jaar online marketing is de merkbekendheid op basis van branded zoektermen in het derde kwartaal met ruim 200% toegenomen t.o.v. het eerste kwartaal. Ook zien we een flinke toename in organisch verkeer, door de inzet van SEO. Van 42 gebruikers in de eerste maand van de nieuwe website, naar 242 in de laatste maand van het 3e kwartaal. Dit aantal groeit nog steeds en zit nu boven de 400 per maand. Dit zijn bezoekers waar niet direct voor betaald wordt, zoals met advertenties. Van SEO heb je nog lang profijt, maar het duurt ook even voor het veel oplevert.

Het doelconversieratio is in kwartaal 3 gestegen naar 4,31%, waar deze in het eerste kwartaal nog slechts 1% was!

Lees hier meer over marketing en communicatie.

Deel deze kennisShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin