LifeWatcher project - Bekijk al onze projecten - Bureau Zorgmarketing

Blankenstein 143, 7943PE Meppel

085 - 401 83 63 info@bureauzorgmarketing.nl

LifeWatcher

LifeWatcher levert kwalitatieve en draagbare sociale alarmeringsproducten voor (dementerende) senioren en hulpbehoevenden. Zij leveren twee soorten alarmhorloges en een SOS button. De horloges hebben naast het geven van de actuele datum en tijd een SOS- en belfunctie en geven nauwkeurige informatie over de locatie van de drager middels gedetailleerde GPS en Wifi positioning. Samen met een partner heeft LifeWatcher deze producten ontwikkeld en een website opgebouwd. Toen kwam de vraag, hoe gaan we de producten in de markt zetten? Naast sales was ook (gestructureerde) marketing en communicatie noodzakelijk om de producten onder de aandacht van de doelgroep te krijgen. Bureau Zorgmarketing ondersteunt LifeWatcher in dit proces.

Aan de hand van inhoudelijke sessies is er een marketing/contentplan geschreven en heeft LifeWatcher een online marketing abonnement afgesloten bij Bureau Zorgmarketing. Om de online naamsbekendheid te vergroten en om het klantenbestand te vergroten is geadviseerd om op meerdere platformen zichtbaar te zijn. Er zijn daarom naast online ook offline middelen ontwikkeld en ingezet. Met de inzet van verschillende online marketingkanalen ondersteunt Bureau Zorgmarketing LifeWatcher in het bereiken, maar ook laten converteren van de doelgroep. Op deze manier draagt de inzet van online marketing bij aan het behalen van de doelstellingen van LifeWatcher.

Online marketing resultaten

Dankzij de inzet van online marketing, waaronder advertenties op Google Ads en Facebook, verkoopt LifeWatcher veel meer alarmhorloges.

Na een jaar heeft de website van LifeWatcher 67% meer sessies! Het verkeer komt dan ook voor het grootste deel uit de zoekadvertenties van Google Ads. Zo is te zien dat men bij een goede SEA strategie, veel verkeer uit dit kanaal kan halen.

Ook de conversies zijn flink verbeterd, het conversiepercentage is na een jaar met 68% verbeterd! Bovendien zien we na een jaar bijna 150% meer verkeer uit organische zoekresultaten, n.a.v. investering in SEO van de website.

Meer weten over online marketing? Klik dan hier!

Deel deze kennisShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin